Положення ЦНАП
Жмеринська
міська рада
Розмір тексту:

Положення ЦНАП

ПОЛОЖЕННЯ

про управління «Центр надання адміністративних послуг»

виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області

 

1. Управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області (далі - Центр) є структурним підрозділом виконавчого комітету Жмеринської міської ради та утворено з метою забезпечення надання адміністративних послуг.

 

2. Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації Центру, як структурного підрозділу виконавчого комітету Жмеринської міської ради, приймається Жмеринською міською радою Вінницької області.

Вибір місця розташування Центру, його територіальних підрозділів та віддалених (у тому числі пересувних) робочих місць адміністраторів здійснюється в межах Жмеринської міської територіальної громади, яку він обслуговує, з урахуванням територіальної доступності, яка визначається відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги”.

 

3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, положенням про Центр.

 

4. Основними завданнями Центру є:

1) організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;

2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг;

3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг у Центрі;

4) проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України “Про адміністративні послуги”, визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;

5) забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу.

 

5.Центром забезпечується надання адміністративних послуг адміністратором, у тому числі шляхом його взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.

На підставі узгоджених рішень органу, що прийняв рішення про утворення Центру, та суб’єкта надання адміністративних послуг окремі адміністративні послуги можуть надаватися через Центр посадовими особами такого суб’єкта. Зазначені послуги надаються виключно у разі, коли вони не можуть бути надані у Центрі адміністратором або їх надання адміністратором є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або публічних інтересів. В узгоджених рішеннях зазначаються обґрунтування їх прийняття.

Посадові особи суб’єктів надання адміністративних послуг зобов’язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до організації роботи у Центрі, встановлених органом, що прийняв рішення про утворення Центру.

Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, його територіальні підрозділи та віддалені (у тому числі пересувні) робочі місця адміністраторів, визначається органом, що прийняв рішення про утворення Центру.

Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, повинен обов’язково включати:

адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є відповідна рада (її виконавчі органи або посадові особи);

адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри, за переліком, визначеним відповідно до частини сьомої статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги”.

 

6. У Центрі за рішенням органу, що його утворив, також може здійснюватися прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій, прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг, укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо), а також надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.

 

7. У приміщенні, де розміщується Центр, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).

Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг здійснюється органом, що утворив Центр, на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства у сфері оренди державного та комунального майна.

Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.

 

7-1. У приміщенні, де розміщується Центр, за рішенням органу, що його утворив, проводяться соціальні, культурні, просвітницькі та інші заходи, спрямовані на задоволення потреб та інтересів міської, селищної, сільської територіальної громади, розвиток громадянського суспільства, якщо вони не перешкоджають наданню адміністративних послуг.

У Центрі за рішенням органу, що його утворив, може здійснюватися прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.

 

8-1. Центр повинен бути облаштований у місцях прийому суб’єктів звернень інформаційними стендами, інформаційними терміналами та/або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги.

За рішенням органу, що утворив Центр, можуть встановлюватися додаткові вимоги щодо обслуговування суб’єктів звернення, зокрема можливість надання суб’єктам звернення консультацій та інформації про хід розгляду їх заяв за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку).

Встановлені вимоги щодо якості обслуговування суб’єктів звернення в Центрі не повинні погіршувати умов надання адміністративних послуг, визначених законом.

 

9. Центр надання адміністративних послуг має власне найменування та може мати символіку. Окремо від найменування та символіки Центр має право використовувати позначення "Центр Дії".

 

10. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в Центрі звертається до адміністратора - посадової особи виконавчого комітету міської ради, яка надає адміністративні послуги або організовує їх надання.

За рішенням органу, що прийняв рішення про утворення Центру, окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може здійснювати староста.

З метою належної організації надання адміністративних послуг через Центри, адміністратори, староста та інші особи, на яких покладається виконання завдань адміністратора, беруть участь в навчанні, яке може проводитися за участю суб’єкта надання адміністративних послуг у випадках, визначених законодавством.

 

11. Адміністратор Центру призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

Кількість адміністраторів, які працюють у Центрі, визначається органом, що прийняв рішення про утворення Центру. Рекомендована кількість адміністраторів становить у міських, селищних, сільських територіальних громадах з населенням:

до 5 тис. осіб - не менш як дві особи;

від 5 до 10 тис. осіб - не менш як чотири особи;

від 10 до 20 тис. осіб - не менш як шість осіб;

від 20 до 50 тис. осіб - не менш як вісім осіб;

від 50 до 100 тис. осіб - не менш як 12 осіб;

більш як 100 тис. осіб - не менш як 15 осіб.

Для територіального підрозділу кількість адміністраторів може становити не менш як дві особи.

 

12. Адміністратор має особисту печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові та найменування центру або порядкового номера печатки (штампа) та найменування Центру.

 

13. Основними завданнями адміністратора є:

 

1) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг;

2) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”;

2-1) складення у випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення заяв в електронній формі, їх друк і надання суб’єкту звернення для перевірки та підписання;

3) видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;

4) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;

5) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень;

6) надання адміністративних послуг за рішенням органу, який прийняв рішення про утворення центру;

6-1) надання адміністративних послуг в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;

7) складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;

8) розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення стягнень;

9) консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування.

 

14. Адміністратор має право:

 

1) безоплатно одержувати від суб’єкта надання адміністративних послуг, державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;

2) погоджувати документи (рішення) в інших органах державної влади та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення;

3) інформувати керівника Центру та суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення строку розгляду заяв про надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень;

4) посвідчувати власним підписом та печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які необхідні для надання адміністративної послуги;

5) порушувати клопотання перед керівником Центру щодо вжиття заходів з метою забезпечення ефективної роботи Центру.

 

15. Організацію технічного обслуговування процесу надання адміністративних послуг здійснює головний спеціаліст з технічних питань Центру, який є посадовою особою виконавчого комітету міської ради, призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

 

16. Основними завданнями головного спеціаліста з технічних питань є:

 

1) відповідати за роботу електронного зв’язку ;

2) відповідати за збереження, роботу та організацію своєчасного ремонту комп’ютерної та іншої розмножувальної техніки, яка обслуговується в Центрі;

3) забезпечувати безперебійне функціонування обладнання інформаційних систем;

4) вживати оперативних заходів по усуненню порушень в роботі інформаційних систем;

5) проводити  тестування і дрібний ремонт окремих пристроїв,  кабельних ліній локальної комп`ютерної мережі;

6) надавати консультації працівникам Центру по технічному програмному забезпеченню;

7) виконувати інші доручення керівництва, які стосуються його компетенції;

8) головний спеціаліст з технічних питань Центру може виконувати функції адміністратора Центру.

 

17. В Центрі діє відділ реєстрації управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області (далі -  Відділ реєстрації Центру).

 

18. Керівництво Відділом реєстрації Центру здійснює начальник відділу, державний реєстратор, що несе персональну відповідальність за організацію діяльності відділу.

 

19. Начальник відділу, державний реєстратор, державні реєстратори та головний спеціаліст Відділу реєстрації Центру є посадовими особами виконавчого комітету міської ради та призначаються на посаду і звільняються з посади в установленому законодавством порядку.

 

1) Начальник відділу, державний реєстратор та державні реєстратори Відділу реєстрації Центру мають печатки, зразок та опис яких встановлюється Міністерством юстиції України.

2) Державний реєстратор Відділу реєстрації Центру самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв з державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, державної  реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців.

 3) Втручання в діяльність державного реєстратора Відділу реєстрації Центру, крім випадків, передбачених законодавством України, забороняється і тягне за собою відповідальність, згідно із Законом.

4) Повноваження державного реєстратора передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань". 

Прийом документів для надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та видача оформлених результатів  виконуються адміністраторами Центру, відповідно до ч.1. ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги».

5) Повноваження державного реєстратора передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».       

Прийом документів для надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав та їх обтяжень та видача оформлених результатів виконуються адміністраторами Центру, відповідно до ч.1. ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги».

6) Начальник відділу, державний реєстратор та державні реєстратори Відділу реєстрації Центру можуть виконувати функції адміністратора Центру.

7) Головний спеціаліст відділу реєстрації Центру має іменну печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові або порядкового номера печатки (штампу)та найменування відділу реєстрації Центру.

8) Головний спеціаліст відділу реєстрації Центру виконує роботу, відповідно покладених на нього завдань та повноважень із систематизації, ведення, обліку та зберігання документів, що передбачені Конституцією України, Законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, інструкцією з діловодства в Жмеринській міській раді та в виконавчих органах.

 

20. В Центрі діє відділ з формування та ведення реєстру територіальної громади управління «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області (далі – Відділ РТГ Центру).

 

21. Керівництво Відділом РТГ Центру здійснює начальник відділу, державний реєстратор, що несе персональну відповідальність за організацію діяльності відділу.

 

22. Начальник відділу, державний реєстратор та головні спеціалісти відділу РТГ Центру є посадовими особами виконавчого комітету міської ради та призначаються на посаду і звільняються з посади в установленому законодавством порядку.

 

1) Начальник відділу, державний реєстратор та головні спеціалісти відділу РТГ Центру мають іменні печатки (штампи) із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові або порядкового номера печаток (штампів) та найменування відділу РТГ Центру.

Начальник відділу, державний реєстратор Відділу РТГ Центру може мати печатку, зразок та опис якої встановлюється Міністерством юстиції України.

2) Головний спеціаліст відділу РТГ Центру виконує повноваження, передбачені Законом України  «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та  іншими нормативно – правовими актами щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи у встановленому порядку, забезпечує формування та ведення Реєстру Жмеринської міської територіальної громади  відповідно до закону.

3) Прийом документів для надання адміністративних послуг у сфері реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи та видача оформлених результатів  виконуються адміністраторами Центру, відповідно до ч.1. ст. 12 Закону України «Про адміністративні послуги».

4) Начальник відділу, державний реєстратор та головні спеціалісти відділу РТГ Центру можуть виконувати функції адміністратора Центру.

 

23. Керівництво роботою Центру здійснює начальник Центру.

Начальник Центру є посадовою особою виконавчого комітету міської ради, призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

 

24. Начальник Центру відповідно до завдань, покладених на центр:

 

1) здійснює керівництво роботою Центру, несе персональну відповідальність за організацію діяльності Центру;

2) організовує діяльність Центру, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, вживає заходів до підвищення ефективності роботи Центру;

3) координує діяльність адміністраторів, контролює якість та своєчасність виконання ними обов’язків;

4) організовує інформаційне забезпечення роботи Центру, роботу із засобами масової інформації, визначає зміст та час проведення інформаційних заходів;

5) сприяє створенню належних умов праці у Центрі, вносить пропозиції органу, що утворив Центр, щодо матеріально-технічного забезпечення центру;

5-1) забезпечує визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з використанням Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг (Платформи Центрів Дія), адміністраторів, старост та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання (у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;

6) розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів;

7) може здійснювати функції адміністратора;

8) може здійснювати функції державного реєстратора;

9) виконує інші повноваження згідно з актами законодавства та положенням про Центр.

 

25.  Начальник Центру має іменну печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові або порядкового номера печатки (штампа) та найменування Центру.

Начальник Центру, у разі виконання ним функцій державного реєстратора,  має печатку, зразок та опис якої встановлюється Міністерством юстиції України.

 

26. Начальника Центру на час відсутності з поважних причин (відпустка, хвороба тощо) заміщує заступник начальника, адміністратор Центру.

 

1) Заступник начальника, адміністратор Центру є посадовою особою виконавчого комітету міської ради призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

2)  Заступник начальника, адміністратор Центру здійснює виконання покладених на нього завдань та організовує надання адміністративних послуг шляхом взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг.

3)  Заступник начальника, адміністратор має іменну печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові або порядкового номера печатки (штампа) та найменування Центру.

 

27. Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями.

 

28. З метою забезпечення створення зручних та доступних умов отримання послуг суб’єктами звернень у межах Жмеринської міської територіальної громади за рішенням Жмеринської міської ради, утворене віддалене місце для роботи державного реєстратора відділу реєстрації Центру, у якому забезпечується надання адміністративних послуг відповідно до переліку, який визначається рішенням Жмеринської міської ради.

 

Організаційне забезпечення діяльності віддаленого місця для роботи державного реєстратора відділу реєстрації Центру здійснюється виконавчим комітетом Жмеринської міської ради , що здійснює матеріально-технічне та організаційне забезпечення діяльності Центру.

 

29. Час прийому суб’єктів звернень є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через Центр та становить – не менш як п’ять днів на тиждень та сім годин на день.

У територіальних підрозділах Центру та у віддалених робочих місцях адміністраторів Центру (у разі їх створення) час прийому суб’єктів звернень визначається Жмеринською міською радою.

При цьому прийом суб’єктів звернень у Центрі здійснюється без перерви на обід та не менш як один день на тиждень до 20-ї години.

За рішенням Жмеринської міської ради час прийому суб’єктів звернень може бути збільшено.

 

30. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності Центру здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів.

 

Центри звільняються від плати за підключення (у тому числі обслуговування та використання) до реєстрів, інших інформаційних баз, що використовуються для надання адміністративних послуг, а також від плати за обов’язкове навчання роботі з такими реєстрами.